ТОП 5 предимства на имейл маркетинга и защо да го използваме

ТОП 5 предимства на имейл маркетинга и защо да го използваме

Създаването на силна стратегия за имейл маркетинг Ви помага да достигнете и да се свържете с вашата целева аудитория по персонализиран начин и да увеличите продажбите си. Представяме Ви петте най-значими предимства на имейл маркетинга и защо е важно да го използвате:

1. Персонализирано отношение към получателите

Едно от основните предимства на имейл маркетинга е възможността за персонизиране на съобщенията. Може да използвате данни за предпочитанията, поведението и демографските характеристики на Вашите клиенти, за да персонализирате съдържанието на имейлите. Например може да добавите персонализирано заглавие, предложения и съдържание, което е насочено към конкретните нужди и интереси на получателя.

Според дигитална агенция FUSS, имейл маркетингът генерира по-голямо ангажиране и реакция от страна на клиентите. Те са по-склонни да отварят и кликват върху персонализирани имейли, защото ги чувстват подходящи за тях.

2. Висок процент на възвръщаемост от инвестицията

Високата възвръщаемост на инвестицията (ROI) е друго предимство на имейл маркетинга, което го прави основен елемент в маркетинговата стратегия на много компании. Въпреки ниските разходи, той може да генерира високи резултати, които да са многократно възвърнати от вложените средства. Платформите за имейл маркетинг предоставят достъпни ценови пакети за компании от всякакъв размер. Това позволява да създавате и изпращате имейли до своите получатели, без да генерирате допълнителни разходи.

Достъпни платформи, които може да използвате, за да генерирате вашите имейли са:

  • Sendinblue
  • Klaviyo
  • Mailchimp и други.

3. Измерими резултати

Отварянето на имейла е един от първите показатели, които трябва да проследите. Друг важен критерии е процента на кликове на някоя от връзките в имейла – показател за това колко получатели са кликнали върху продуктите или друго бутони.

Не забравяйте да проследите и броя на конверсиите. Конверсията е действието, което получателите Ви предприемат след отваряне на имейла. Това може да са действия като покупка, регистрация за събитие или изтегляне на файл.

Вижте процесът и на отписване – отписали от получаване на имейли от компанията. Високите стойности на отписвания могат да бъдат индикация за недоволство или неадекватно насочени кампании.

4. Гъвкав инструмент

Много маркетингови специалисти използват имейл маркетинга за своите клиенти като основен инструмент в различни кампании. Например го използват, за да изградят името на марката, да увеличат продажбите, да повишат ангажираността на клиентите, да информират за предстоящи отстъпки или събития и т.н.

5. Изграждане на връзка с клиентите

Чрез имейл маркетинга можете да предоставите достъп до ексклузивно съдържание или предложения само за лоялните Ви клиенти. Например можете да им предложите ексклузивно нови продукти или услуги, преди да бъдат пуснати в магазина.

От друга страна, можете да използвате имейл маркетинга за промоции на програми за натрупване на точки. Тези програми могат да стимулират клиентите Ви да правят повече покупки. Съветваме Ви да изпращате редовно имейли за броя на събраните точки и предстоящите награди.

Използвайте тези предимства на имейл маркетинга, за да постигнете маркетинговите си цели. Също така, благодарение на имейл маркетинга, ще подобрите връзката си с клиентите и ще постигнете увеличение на приходите.